Operationeel financieel manager (INGEVULD)
bedrijfsmatige duizendpoot met hands-on mentaliteit
Solliciteer directSinds 1953 is groothandel A.C. Loogman in de Benelux een begrip in de aardappelen industrie en toeleverancier van de horeca. Vanuit haar kantoor in Aalsmeer werken dagelijks 30 enthousiaste medewerkers aan de kwaliteit en service richting haar klanten. Met passie voor hun product wassen en verpakken zij aardappelen van alle rassen in alle gewenste verpakkingen en leveren rechtstreeks, zes dagen per week, met eigen vervoer door de heel Nederland en daarbuiten. Daarbij levert zij rechtstreeks aan de horeca al haar aardappelproducten, zowel vers als diepgevroren en alle aanverwante artikelen zoals snacks, vetten, sausen, ijs en dranken. De organisatie heeft de afgelopen jaren een sterke groei doorgemaakt en deze wil zij graag voortzetten. Één van de huidige directeur/eigenaren heeft te veel zaken om handen en wil graag een sparringpartner die zich volledig kan richten op de financiële huishouding van de organisatie. In het richten zullen ook een aantal financiële zaken opnieuw tegen het licht moeten worden gehouden en herijkt moet worden. Om daarmee de financiële organisatie verder te professionaliseren (digitaliseren) en de groei te bestendigen. Hiervoor is zij op zoek naar een betrouwbaar, toegankelijk, flexibel en initiatiefrijk persoon die op no-nonsense wijze zowel operationeel en tactisch kan schakelen.
In deze veelzijdige en uitdagende rol ben je met een team van drie administratieve medewerkers verantwoordelijk voor de financiële administratie van de organisatie. Als financieel geweten van de organisatie ben je in staat om op een motiverende en mensgerichte wijze leiding te geven. Je denkt en beslist, samen met de directeur/eigenaren, graag mee over de toekomst en de koers van de organisatie. Daarbij faciliteer en controleer je de bedrijfsonderdelen, en ben je tevens een stevige en alerte sparringpartner. Je bent een praktisch ingesteld persoon die in staat is om de handen uit de mouwen te steken en neem je het initiatief om allerlei werkzaamheden binnen de financiële administratie op te kunnen pakken. Indien zich zaken voordoen die je nog niet eigen zijn dan neem je het initiatief om op onderzoek uit te gaan om jouw leergierigheid en nieuwsgierigheid te stillen. Met je creatieve, analytische en structuurmatige persoonlijkheid vind je het een uitdaging om samen een financiële administratie te voeren waarin je in control bent. Met je financiële achtergrond (min. HBO) en ruime opgedane kennis en ervaring, bewaak je risico’s en verzorg je daarbij op accurate wijze de planning- en controlecyclus. Je staat bekend als een scherpe denker, die goed in staat is zijn/haar ideeën onder woorden te brengen. Kortom, met jouw positieve instelling, actieve houding en commerciële belangstelling ben je de hands-on manager die kan bouwen aan zichzelf, de organisatie en haar toekomst.
Gevraagde kennis en ervaring:
• HBO werk- en denkniveau
• Financiële opleiding bedrijfseconomie en/of SPD
• Ruime kennis van en ervaring met financiële/ en boekhoudkundige pakketten (pré exact globe software)
• Ervaring in digitaliseringsprojecten is een pré
• Ervaring in de groothandel-, food-, of groente branche
• Ervaring in opstellen jaarrekening
Benodigde competenties
• Goede communicatieve en sociale vaardigheden
• Analytisch sterk
• Stressbestendig
• Accuraat
• Klantgericht
• Oplossend vermogen
• Proactief
• Teamplayer
• Energiek (geen 9 tot 5 mentaliteit)
Wilt u de handen uit de mouwen steken en wilt u onderdeel zijn van een organisatie die open staat voor kwalitatieve verbetering en klantgerichtheid hoog in het vaandel heeft. Mail dan een korte motivatiebrief met CV aan Flow2move, t.a.v. de heer M.G. Gijzenberg, e-mail: info@flow2move.nl o.v.v. ref. nr.1054.1 Voor meer informatie over de vacature kunt u bellen met de heer M.G Gijzenberg van Flow2move op 0615050050. Flow2move is onze externe adviseur in deze selectie. Een online assessment maakt deel uit gedurende deze procedure.