Algemene Voorwaarden FMQ Solutions B.V.
Deze voorwaarden gelden voor al onze offertes, overeenkomsten en de uitvoering daarvan, tenzij schriftelijk anders met u wordt overeengekomen. De door u gehanteerde eigen voorwaarden gelden voor zover ze niet in strijd zijn met onze voorwaarden. In het geval dat beide voorwaarden strijdig zijn, hebben onze voorwaarden voorrang.
Begrippen
– Partijen: u en FMQ Solutions B.V. (handelsnaam Flowmii of Flow2Move).
– Klant: iedere (rechts)persoon, die met onze onderneming een overeenkomst heeft afgesloten of wenst af te sluiten en diens vertegenwoordiger(s) en rechtverkrijgende(n), verder te noemen u, uw. FMQ Solutions B.V. wordt verder aangeduid met wij, ons, onze.
– Offerte: iedere op uw verzoek door ons op schrift gestelde aanbieding.
– Opdrachtbevestiging: het schriftelijke stuk waarin de overeenkomst is vastgelegd.
– Overeenkomst: de opdrachtbevestiging.
– Overmacht: elke van uw of onze wil onafhankelijke c.q. onvoorzienbare omstandigheid, waardoor nakoming van de overeenkomst redelijkerwijs niet meer van u of ons kan worden verwacht.
1. Offertes
1.1 Al onze offertes, in welke vorm dan ook, zijn vrijblijvend en gelden voor één maand, tenzij uitdrukkelijk anders is vermeld. Eventuele begrotingen, plannen of andere bescheiden die een offerte vergezellen, blijven ons eigendom. Zij mogen zonder onze toestemming niet vermenigvuldigd of aan derden ter inzage worden gegeven. Toezending van offertes en/of documentatie verplicht ons niet tot acceptatie van een order.
1.2 Aan het opstellen van een offerte zijn geen kosten verbonden. Wanneer te voorzien is dat het opstellen van een offerte meer tijd in beslag zal gaan nemen dan 4 uur, kunnen na voorafgaand overleg met u kosten in rekening worden gebracht.
2. Overeenkomst
2.1 Een overeenkomst met ons komt tot stand, nadat wij een opdracht schriftelijk hebben aanvaard. Daarbij is de datum van ondertekening bepalend. De opdrachtbevestiging wordt geacht de overeenkomst juist en volledig weer te geven. Eventueel later gemaakte aanvullende afspraken of wijzigingen zijn alleen bindend wanneer ze schriftelijk zijn overeengekomen.
2.2 Voor transacties waarvoor naar aard en omvang geen offerte of opdrachtbevestiging wordt verzonden, wordt de factuur geacht de overeenkomst juist en volledig weer te geven, behoudens schriftelijke reclame binnen 15 werkdagen na factuurdatum.
2.3 Elke overeenkomst wordt door ons aangegaan onder de opschortende voorwaarde dat u, ter onzer beoordeling, voldoende kredietwaardig schijnt voor de geldelijke nakoming van de overeenkomst. Wij zijn gerechtigd bij of na het aangaan van de overeenkomst, alvorens (verder) te presteren, van u zekerheid te eisen dat zowel aan de betalings- als aan de overige verplichtingen zal worden voldaan.
2.4 U bent gehouden ons tijdig alle informatie en bescheiden te verschaffen die nodig zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst.
2.5 Als inhoudelijk betrokkene rust op u de plicht om onze producten en diensten op onvolledigheden te controleren en deze aan ons te melden.
3. Prijzen
Tenzij anders vermeld, zijn onze prijzen exclusief btw en vermeld in € (euro’s) en exclusief de kosten van speciale verzendingen. Eventuele prijswijzigingen zullen twee maanden van tevoren aan u worden meegedeeld.
4. Annulering
4.1 Voor al onze instrumenten geldt, dat na het uitzetten van de vragenlijsten annulering niet meer mogelijk is. Er wordt dan 100% in rekening gebracht. Verschuiven vóór het uitzetten van de vragenlijsten is kosteloos, annulering vóór de leverdatum kost 25%. Annuleringen dienen schriftelijk plaats te vinden, waarbij de datum van het poststempel of de datum van de email als annuleringsdatum geldt.
4.2 Bij annulering langer dan één maand voor aanvang van een cursus of coaching is de opdrachtgever verplicht 50% van het overeengekomen bedrag voor administratiekosten te betalen.
4.3 Bij annulering tussen één maand en twee weken voor aanvang van de cursus of coaching is de opdrachtgever verplicht 75% van het overeengekomen bedrag te betalen.
4.4 Bij annulering korter dan twee weken is de opdrachtgever verplicht het volledig overeengekomen bedrag te betalen.
4.5 In geval de opdrachtgever dan wel de door de opdrachtgever aangewezen deelnemer na aanvang van de cursus of coaching deelname tussentijds beëindigt of anderszins niet aan de cursus of coaching deelneemt, heeft de opdrachtgever geen recht op enige terugbetaling.
5. Levering en transport
De wijze van (digitaal) transport, verzending en dergelijke wordt bepaald door wat in het zakelijk en maatschappelijk verkeer gebruikelijk is, tenzij met u anders werd overeengekomen. Het risico voor transport neemt u op zich, inclusief schuld/nalatigheid van de vervoerder.
6. Overmacht
6.1 Wanneer naar ons oordeel de overmacht van tijdelijke aard zal zijn, hebben wij het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten, totdat de omstandigheid die de overmacht oplevert zich niet meer voordoet.
6.2 Is naar ons oordeel de overmacht situatie van blijvende aard, dan kunnen partijen een regeling treffen over de ontbinding van de overeenkomst en de daaraan verbonden gevolgen.
6.3 Wij zijn gerechtigd betaling te vorderen van de prestaties, die bij de uitvoering van de betreffende overeenkomst zijn verricht, vóórdat van de overmacht veroorzakende omstandigheid is gebleken.
6.4 De partij die meent in overmacht te (komen) verkeren, dient de andere partij daarvan onmiddellijk schriftelijk in kennis te stellen.
7. Intellectueel eigendom
7.1 Alle industriële en intellectuele eigendomsrechten die op onze producten en diensten rusten, waaronder o.a. octrooirechten, model- en merkrechten, auteurs- en naburige rechten, databaserechten en chipsrechten, blijven ons eigendom. Onder schriftelijk overeen te komen voorwaarden kunnen wij u daarop rechten geven.
7.2 U garandeert ons dat het gebruik van door u verstrekte gegevens of anderszins, ons niet in strijd zal brengen met wettelijke voorschriften of beschermde rechten van derden. Verder vrijwaart u ons voor alle directe en indirecte gevolgen van aanspraken, die derden jegens ons geldend zouden mogen maken door schending van deze garantie.
8. Aansprakelijkheid
8.1 Wij sluiten iedere aansprakelijkheid uit, voor zover die niet dwingend in de Wet geregeld is.
8.2 Onze aansprakelijkheid zal het totale bedrag van de betreffende order nooit te boven gaan.
8.3 Behoudens de algemeen geldende rechtsregels van openbare orde en goede trouw, zijn wij niet gehouden tot enige vergoeding van schade, van welke aard dan ook, direct of indirect, waaronder bedrijfsschade, aan roerende of onroerende zaken, dan wel aan personen, zowel bij de wederpartij als bij derden.
8.4 In ieder geval zijn wij niet aansprakelijk voor schade, die is ontstaan of veroorzaakt door het (onjuiste) gebruik van het geleverde of door de ongeschiktheid daarvan voor het doel waarvoor u het heeft aangeschaft.
8.5 Wanneer wij ten gevolge van overmacht moeten afwijken van de overeengekomen data of tijden, aanvaarden wij geen aansprakelijkheid voor eventueel daaruit voortgekomen schade, zoals reiskosten en niet gewerkte uren.
9. Klachten
9.1 Eventuele klachten nemen wij in behandeling, indien zij ons binnen 8 werkdagen na levering van de betreffende prestatie schriftelijk hebben bereikt. Dit geldt ook voor klachten over facturen. Na het verstrijken van deze termijn wordt u geacht het geleverde, respectievelijk de factuur, te hebben goedgekeurd.
9.2 Wanneer wij de klacht gegrond vinden, zijn wij uitsluitend verplicht alsnog de overeengekomen prestatie te leveren.
9.3 Wanneer de klacht gegrond wordt bevonden, schort dit uw betalingsverplichting op tot het moment waarop de klacht is afgewikkeld.
10. Eigendomsvoorbehoud en betaling
10.1 Geleverde zaken blijven ons eigendom, tot het moment waarop al onze -krachtens overeenkomst verrichte- leveranties en werkzaamheden of nog te verrichten leveranties en werkzaamheden, met inbegrip van rente en kosten door u zijn betaald.
10.2 In geval van surseance van betaling, faillissement, opschorting van betaling, staking of overdracht van uw bedrijf, of overlijden wanneer u een natuurlijk persoon bent, zijn wij gerechtigd de order zonder ingebrekestelling of rechterlijke tussenkomst geheel of gedeeltelijk te annuleren en het onbetaald gebleven deel van het geleverde terug te vorderen. Annulering en terugname laten ons recht op vergoeding voor verlies of schade onverlet. In deze gevallen zal elke vordering van ons op u direct en volledig opeisbaar zijn.
10.3 Tenzij schriftelijk anders is overeengekomen dient de betaling plaats te vinden binnen 14 dagen na factuurdatum, door middel van storting of overmaking op een door ons aangewezen bank- of girorekening.
10.4 Bij betalingen later dan één maand na factuurdatum is ook de wettelijke rente verschuldigd, vanaf de datum die één maand na de factuurdatum ligt. Zowel gerechtelijke als buitengerechtelijke incassokosten, gemaakt in verband met te late betaling, komen voor uw rekening. De buitengerechtelijke kosten worden gesteld op 15% van het factuurbedrag met een minimum van € 150,-.
10.5 Bij achterwege blijven van tijdige betaling staat het FMQ Solutions B.V. vrij de vordering ter incasso uit handen te geven. In dat geval komen alle kosten, zowel de gerechtelijke als de buitengerechtelijke (incasso)kosten ten laste van opdrachtgever. Daaronder zullen steeds inbegrepen zijn de kosten van incassobureaus, alsmede de kosten van het loon van deurwaarders en advocaten, ook indien deze de in rechte toe te wijzen proceskosten overschrijden.
11. Instrumenten
Voor licenties en bestellingen van onze online instrumenten geldt dat de afgesproken aantallen binnen de duur van de licentie worden afgenomen. Na de einddatum van deze licentieduur verloopt de geldigheid van de instrumenten. Afnamen die dan nog niet zijn verbruikt komen te vervallen.
12. Werving en Selectie
12.1 Een werving en selectieopdracht eindigt op het moment dat de opdrachtgever de voorgestelde kandidaat schriftelijk accepteert of door het verstrijken van de tussen partijen overeengekomen maximale duur van de opdracht of bij wederzijds goedvinden.
12.2 De opdrachtgever verstrekt aan FMQ Solutions B.V. alle benodigde gegevens die nodig zijn voor de werving en selectie. FMQ Solutions B.V. spant zich in om binnen de in de opdrachtbevestiging afgesproken termijn is, nadat de opdrachtgever de opdrachtbevestiging voor akkoord heeft ondertekend naar beste kunnen en op basis van de door de opdrachtgever verstrekte gegevens kandidaten te selecteren die zo veel mogelijk voldoen aan de eisen en verwachtingen van de opdrachtgever.
12.3 Elke kandidaat heeft gelijke kansen bij de werving en selectie werkzaamheden van FMQ Solutions B.V., ongeacht leeftijd, sekse, burgerlijke staat, seksuele gerichtheid, levens- of geloofsovertuiging, politieke keuze, ras, etnische afkomst of nationaliteit, een en ander onverminderd de objectieve en reële functie-eisen en mits de kandidaat ten principale voldoet aan de opdracht.
12.4 De opdrachtgever is aan FMQ Solutions B.V. voor de werving en selectieopdracht een bemiddelingsvergoeding verschuldigd ter grootte van het in de ‘opdrachtbevestiging’ vermelde nominale bedrag. De bemiddelingsvergoeding is verschuldigd op het moment dat de opdrachtgever voor zich, middels en/of voor derden een arbeidsverhouding van welke aard dan ook aangaat met de kandidaat.
12.5 De bemiddelingsvergoeding is ter dekking van de in de ‘opdrachtbevestiging’ genoemde activiteiten en instrumenten van FMQ Solutions B.V. . De aanvullende kosten voor overige activiteiten en instrumenten worden in overleg met de opdrachtgever separaat in rekening gebracht.
12.6 Indien de opdrachtgever de werving en selectieopdracht intrekt of beëindigt, voordat een kandidaat is geaccepteerd of voordat de tussen partijen afgesproken maximale duur van de opdracht is verstreken, is FMQ Solutions B.V. gerechtigd de opdrachtgever de in artikel 12 lid 4 genoemde aanvullende kosten voor overige activiteiten en instrumenten in rekening te brengen.
12.7 Indien de opdrachtgever elementen uit de werving en selectieopdracht zodanig wijzigt dat er naar het oordeel van FMQ Solutions B.V. sprake is van een nieuwe opdracht, voordat een kandidaat is geaccepteerd of voordat de tussen partijen afgesproken maximale duur van de opdracht is verstreken, is FMQ Solutions B.V. gerechtigd de opdrachtgever de in artikel 12 lid 4 genoemde aanvullende kosten voor overige activiteiten en instrumenten in rekening te brengen.
12.8 Het is de opdrachtgever zonder toestemming van FMQ Solutions B.V. niet toegestaan om gedurende één jaar na het eindigen van een opdracht met een kandidaat welke door ons is voorgesteld en in eerste instantie door de opdrachtgever is afgewezen, rechtstreeks of via derden een arbeidsverhouding aan te gaan of direct of indirect te werk te stellen.
12.9 Indien de opdrachtgever het in lid 7 genoemde verbod overtreedt is hij met onmiddellijke ingang een schadeloosstelling aan FMQ Solutions B.V. verschuldigd ter grootte van het in lid 4 bedoelde bemiddelingsvergoeding.
12.10 Indien de opdrachtgever vroegtijdig de opdracht eindigt dan zal 60% van de verwachte het eindbedrag in rekening worden gebracht.
13. Geheimhouding
13.1 FMQ Solutions B.V. acht zich verplicht tot geheimhouding van alle ter kennis genomen en vertrouwelijke informatie en zal ten aanzien van het gebruik van de in relatie met de uit te voeren werkzaamheden aan haar verstrekte of ter kennis gekomen informatie die zorgvuldigheid betrachten die redelijkerwijs kan worden gevraagd.
13.2 In het algemeen geldt dat informatie die een vertrouwelijk karakter heeft alleen zal worden gebruikt als het belang van de opdrachtuitvoering dit vereist.
13. Geschillen en toepasselijk recht
13.1 Alle geschillen, voortvloeiend uit deze overeenkomst en/of daarop voortbouwende overeenkomsten, worden beslecht door de bevoegde rechter in ons arrondissement.
13.2 Op al onze aanbiedingen, overeenkomsten en de uitvoering daarvan is uitsluitend Nederlands recht van toepassing
Algemene Voorwaarden FMQ Solutions B.V.
Deze voorwaarden gelden voor al onze offertes, overeenkomsten en de uitvoering daarvan, tenzij schriftelijk anders met u wordt overeengekomen. De door u gehanteerde eigen voorwaarden gelden voor zover ze niet in strijd zijn met onze voorwaarden. In het geval dat beide voorwaarden strijdig zijn, hebben onze voorwaarden voorrang.
Begrippen
– Partijen: u en Fmq solutions B.V. (handelsnaam Flowmii of Flow2move).
– Klant: iedere (rechts)persoon, die met onze onderneming een overeenkomst heeft afgesloten of wenst af te sluiten en diens vertegenwoordiger(s) en rechtverkrijgende(n), verder te noemen u, uw. Fmq solutions B.V. wordt verder aangeduid met wij, ons, onze.
– Offerte: iedere op uw verzoek door ons op schrift gestelde aanbieding.
– Opdrachtbevestiging: het schriftelijke stuk waarin de overeenkomst is vastgelegd.
– Overeenkomst: de opdrachtbevestiging.
– Overmacht: elke van uw of onze wil onafhankelijke c.q. onvoorzienbare omstandigheid, waardoor nakoming van de overeenkomst redelijkerwijs niet meer van u of ons kan worden verwacht.
1. Offertes
1.1 Al onze offertes, in welke vorm dan ook, zijn vrijblijvend en gelden voor één maand, tenzij uitdrukkelijk anders is vermeld. Eventuele begrotingen, plannen of andere bescheiden die een offerte vergezellen, blijven ons eigendom. Zij mogen zonder onze toestemming niet vermenigvuldigd of aan derden ter inzage worden gegeven. Toezending van offertes en/of documentatie verplicht ons niet tot acceptatie van een order.
1.2 Aan het opstellen van een offerte zijn geen kosten verbonden. Wanneer te voorzien is dat het opstellen van een offerte meer tijd in beslag zal gaan nemen dan 4 uur, kunnen na voorafgaand overleg met u kosten in rekening worden gebracht.
2. Overeenkomst
2.1 Een overeenkomst met ons komt tot stand, nadat wij een opdracht schriftelijk hebben aanvaard. Daarbij is de datum van ondertekening bepalend. De opdrachtbevestiging wordt geacht de overeenkomst juist en volledig weer te geven. Eventueel later gemaakte aanvullende afspraken of wijzigingen zijn alleen bindend wanneer ze schriftelijk zijn overeengekomen.
2.2 Voor transacties waarvoor naar aard en omvang geen offerte of opdrachtbevestiging wordt verzonden, wordt de factuur geacht de overeenkomst juist en volledig weer te geven, behoudens schriftelijke reclame binnen 15 werkdagen na factuurdatum.
2.3 Elke overeenkomst wordt door ons aangegaan onder de opschortende voorwaarde dat u, ter onzer beoordeling, voldoende kredietwaardig schijnt voor de geldelijke nakoming van de overeenkomst. Wij zijn gerechtigd bij of na het aangaan van de overeenkomst, alvorens (verder) te presteren, van u zekerheid te eisen dat zowel aan de betalings- als aan de overige verplichtingen zal worden voldaan.
2.4 U bent gehouden ons tijdig alle informatie en bescheiden te verschaffen die nodig zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst.
2.5 Als inhoudelijk betrokkene rust op u de plicht om onze producten en diensten op onvolledigheden te controleren en deze aan ons te melden.
3. Prijzen
Tenzij anders vermeld, zijn onze prijzen exclusief BTW en vermeld in € en exclusief de kosten van speciale verzendingen. Eventuele prijswijzigingen zullen twee maanden van tevoren aan u worden meegedeeld.
4. Annulering
4.1 Voor al onze instrumenten geldt, dat na het uitzetten van de vragenlijsten annulering niet meer mogelijk is. Er wordt dan 100% in rekening gebracht. Verschuiven vóór het uitzetten van de vragenlijsten is kosteloos, annulering vóór de leverdatum kost 25%. Annuleringen dienen schriftelijk plaats te vinden, waarbij de datum van het poststempel of de datum van de email als annuleringsdatum geldt.
4.2 Bij annulering langer dan één maand voor aanvang van een cursus of coaching is de opdrachtgever verplicht 50% van het overeengekomen bedrag voor administratiekosten te betalen.
4.3 Bij annulering tussen één maand en twee weken voor aanvang van de cursus of coaching is de opdrachtgever verplicht 75% van het overeengekomen bedrag te betalen.
4.4 Bij annulering korter dan twee weken is de opdrachtgever verplicht het volledig overeengekomen bedrag te betalen.
4.5 In geval de opdrachtgever dan wel de door de opdrachtgever aangewezen deelnemer na aanvang van de cursus of coaching deelname tussentijds beëindigt of anderszins niet aan de cursus of coaching deelneemt, heeft de opdrachtgever geen recht op enige terugbetaling.
5. Levering en transport
De wijze van transport, verzending en dergelijke wordt bepaald door wat in het zakelijk en maatschappelijk verkeer gebruikelijk is, tenzij met u anders werd overeengekomen. Het risico voor transport neemt u op u, inclusief schuld/nalatigheid van de vervoerder. Bedoel je ook digitaal transport, dus via mail? Is het anders wel relevant?
6. Overmacht
6.1 Wanneer naar ons oordeel de overmacht van tijdelijke aard zal zijn, hebben wij het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten, totdat de omstandigheid die de overmacht oplevert zich niet meer voordoet.
6.2 Is naar ons oordeel de overmacht situatie van blijvende aard, dan kunnen partijen een regeling treffen over de ontbinding van de overeenkomst en de daaraan verbonden gevolgen.
6.3 Wij zijn gerechtigd betaling te vorderen van de prestaties, die bij de uitvoering van de betreffende overeenkomst zijn verricht, vóórdat van de overmacht veroorzakende omstandigheid is gebleken.
6.4 De partij die meent in overmacht te (komen) verkeren, dient de andere partij daarvan onmiddellijk schriftelijk in kennis te stellen.
7. Intellectueel eigendom
7.1 Alle industriële en intellectuele eigendomsrechten die op onze producten en diensten rusten, waaronder o.a. octrooirechten, model- en merkrechten, auteurs- en naburige rechten, databaserechten en chipsrechten, blijven ons eigendom. Onder schriftelijk overeen te komen voorwaarden kunnen wij u daarop rechten geven.
7.2 U garandeert ons dat het gebruik van door u verstrekte gegevens of anderszins, ons niet in strijd zal brengen met wettelijke voorschriften of beschermde rechten van derden. Verder vrijwaart u ons voor alle directe en indirecte gevolgen van aanspraken, die derden jegens ons geldend zouden mogen maken door schending van deze garantie.
8. Aansprakelijkheid
8.1 Wij sluiten iedere aansprakelijkheid uit, voor zover die niet dwingend in de Wet geregeld is.
8.2 Onze aansprakelijkheid zal het totale bedrag van de betreffende order nooit te boven gaan.
8.3 Behoudens de algemeen geldende rechtsregels van openbare orde en goede trouw, zijn wij niet gehouden tot enige vergoeding van schade, van welke aard dan ook, direct of indirect, waaronder bedrijfsschade, aan roerende of onroerende zaken, dan wel aan personen, zowel bij de wederpartij als bij derden.
8.4 In ieder geval zijn wij niet aansprakelijk voor schade, die is ontstaan of veroorzaakt door het (onjuiste) gebruik van het geleverde of door de ongeschiktheid daarvan voor het doel waarvoor u het heeft aangeschaft.
8.5 Wanneer wij ten gevolge van overmacht moeten afwijken van de overeengekomen data of tijden, aanvaarden wij geen aansprakelijkheid voor eventueel daaruit voortgekomen schade, zoals reiskosten en niet gewerkte uren.
9. Klachten
9.1 Eventuele klachten nemen wij in behandeling, indien zij ons binnen 8 werkdagen na levering van de betreffende prestatie schriftelijk hebben bereikt. Dit geldt ook voor klachten over facturen. Na het verstrijken van deze termijn wordt u geacht het geleverde, respectievelijk de factuur, te hebben goedgekeurd.
9.2 Wanneer wij de klacht gegrond vinden, zijn wij uitsluitend verplicht alsnog de overeengekomen prestatie te leveren.
9.3 Wanneer de klacht gegrond wordt bevonden, schort dit uw betalingsverplichting op tot het moment waarop de klacht is afgewikkeld.
10. Eigendomsvoorbehoud en betaling
10.1 Geleverde zaken blijven ons eigendom, tot het moment waarop al onze -krachtens overeenkomst verrichte- leveranties en werkzaamheden of nog te verrichten leveranties en werkzaamheden, met inbegrip van rente en kosten door u zijn betaald.
10.2 In geval van surseance van betaling, faillissement, opschorting van betaling, staking of overdracht van uw bedrijf, of overlijden wanneer u een natuurlijk persoon bent, zijn wij gerechtigd de order zonder ingebrekestelling of rechterlijke tussenkomst geheel of gedeeltelijk te annuleren en het onbetaald gebleven deel van het geleverde terug te vorderen. Annulering en terugname laten ons recht op vergoeding voor verlies of schade onverlet. In deze gevallen zal elke vordering van ons op u direct en volledig opeisbaar zijn.
10.3 Tenzij schriftelijk anders is overeengekomen dient de betaling plaats te vinden binnen 14 dagen na factuurdatum, door middel van storting of overmaking op een door ons aangewezen bank- of girorekening.
10.4 Bij betalingen later dan één maand na factuurdatum is ook de wettelijke rente verschuldigd, vanaf de datum die één maand na de factuurdatum ligt. Zowel gerechtelijke als buitengerechtelijke incassokosten, gemaakt in verband met te late betaling, komen voor uw rekening. De buitengerechtelijke kosten worden gesteld op 15% van het factuurbedrag met een minimum van € 150,-.
10.5 Bij achterwege blijven van tijdige betaling staat het Fmq solutions B.V. vrij de vordering ter incasso uit handen te geven. In dat geval komen alle kosten, zowel de gerechtelijke als de buitengerechtelijke (incasso)kosten ten laste van opdrachtgever. Daaronder zullen steeds begrepen zijn de kosten van incassobureaus, alsmede de kosten van het loon van deurwaarders en advocaten, ook indien deze de in rechte toe te wijzen proceskosten overschrijden.
11. Instrumenten
Voor licenties en bestellingen van onze online instrumenten geldt dat de afgesproken aantallen binnen de duur van de licentie worden afgenomen. Na de einddatum van deze licentieduur verloopt de geldigheid van de instrumenten. Afnamen die dan nog niet zijn verbruikt komen te vervallen.
12. Werving en Selectie
12.1 Een werving en selectieopdracht eindigt op het moment dat de opdrachtgever de voorgestelde kandidaat schriftelijk accepteert of door het verstrijken van de tussen partijen overeengekomen maximale duur van de opdracht of bij wederzijds goedvinden.
12.2 De opdrachtgever verstrekt aan Fmq solutions B.V. alle benodigde gegevens die nodig zijn voor de werving en selectie. Fmq solutions B.V. spant zich in om binnen de in de opdrachtbevestiging afgesproken termijn is, nadat de opdrachtgever de opdrachtbevestiging voor akkoord heeft ondertekend naar beste kunnen en op basis van de door de opdrachtgever verstrekte gegevens kandidaten te selecteren die zo veel mogelijk voldoen aan de eisen en verwachtingen van
de opdrachtgever.
12.3 Elke kandidaat heeft gelijke kansen bij de werving en selectie werkzaamheden van Fmq solutions B.V., ongeacht leeftijd, sekse, burgerlijke staat, seksuele gerichtheid, levens- of geloofsovertuiging, politieke keuze, ras, etnische afkomst of nationaliteit, een en ander onverminderd de objectieve en reële functie-eisen en mits de kandidaat ten principale voldoet aan de opdracht.
12.4 De opdrachtgever is aan Fmq solutions B.V. voor de werving en selectieopdracht een bemiddelingsvergoeding verschuldigd ter grootte van het in de ‘opdrachtbevestiging’ vermelde nominale bedrag. De bemiddelingsvergoeding is verschuldigd op het moment dat de opdrachtgever voor zich, middels en/of voor derden een arbeidsverhouding van welke aard dan ook aangaat met de kandidaat.
12.5 De bemiddelingsvergoeding is ter dekking van de in de ‘opdrachtbevestiging’ genoemde activiteiten en instrumenten van Fmq solutions B.V. . De aanvullende kosten voor overige activiteiten en instrumenten worden in overleg met de opdrachtgever separaat in rekening gebracht.
12.6 Indien de opdrachtgever de werving en selectieopdracht intrekt of beëindigt, voordat een kandidaat is geaccepteerd of voordat de tussen partijen afgesproken maximale duur van de opdracht is verstreken, is Fmq solutions B.V. gerechtigd de opdrachtgever de in artikel 12 lid 4 genoemde aanvullende kosten voor overige activiteiten en instrumenten in rekening te brengen.
12.7 Indien de opdrachtgever elementen uit de werving en selectieopdracht zodanig wijzigt dat er naar het oordeel van Fmq solutions B.V. sprake is van een nieuwe opdracht, voordat een kandidaat is geaccepteerd of voordat de tussen partijen afgesproken maximale duur van de opdracht is verstreken, is Fmq solutions B.V. gerechtigd de opdrachtgever de in artikel 12 lid 4 genoemde aanvullende kosten voor overige activiteiten en instrumenten in rekening te brengen.
12.8 Het is de opdrachtgever zonder toestemming van Fmq solutions B.V. niet toegestaan om gedurende één jaar na het eindigen van een opdracht met een kandidaat welke door ons is voorgesteld en in eerste instantie door de opdrachtgever is afgewezen, rechtstreeks of via derden een arbeidsverhouding aan te gaan of direct of indirect te werk te stellen.
12.9 Indien de opdrachtgever het in lid 7 genoemde verbod overtreedt is hij met onmiddellijke ingang een schadeloosstelling aan Fmq solutions B.V. verschuldigd ter grootte van het in lid 4 bedoelde bemiddelingsvergoeding.
12.10 Indien de opdrachtgever vroegtijdig de opdracht eindigt dan zal 60% van de verwachte het eindbedrag in rekening worden gebracht.
13. Geheimhouding
13.1 Fmq solutions B.V. acht zich verplicht tot geheimhouding van alle ter kennis genomen en vertrouwelijke informatie en zal ten aanzien van het gebruik van de in relatie met de uit te voeren werkzaamheden aan haar verstrekte of ter kennis gekomen informatie die zorgvuldigheid betrachten die redelijkerwijs kan worden gevraagd.
13.2 In het algemeen geldt dat informatie die een vertrouwelijk karakter heeft alleen zal worden gebruikt als het belang van de opdrachtuitvoering dit vereist.
13. Geschillen en toepasselijk recht
13.1 Alle geschillen, voortvloeiend uit deze overeenkomst en/of daarop voortbouwende overeenkomsten, worden beslecht door de bevoegde rechter in ons arrondissement.
13.2 Op al onze aanbiedingen, overeenkomsten en de uitvoering daarvan is uitsluitend Nederlands recht van toepassing